Mukadimah

Kita menulis blog untuk tatapan ukhti2 diluar sana. Kita mendoakan segala yang terbaik untuk diri kita diri ukhti2 sekalian. Semoga kekhilafan dapat diperbaiki dan kita menuju ke arah yang diredhai. Kita juga terlalu banyak kesilapan dalam hidup dan pesanan2 di dalam blog ini adalah sebagai peringatan buat diri kita yang jahil ini juga. Sambutlah perkongsian ilmu ini sebagai salam kasih dari kita.

Ku lepaskan sifat mazmumah
Ku pintal iman berkalung indah
Ku hapuskan karat jahiliah
Untuk meraih berkat muslimah
Semoga kau, aku tersimpul ukhwah
Tanda cinta kita kepada Allah


Halaman

salam. Hamba telah memecah belahkan blog hamba kepada 2 bahagian iaitu

blog ini cintaal-aqsa.blogspot.com untuk politik , teknologi etc

blog kedua cintaalaqsa.blogspot.com untuk bicara sains dan islam

dan blog ketiga cinta-al-aqsa.blogspot.com sebagai jurnal peribadi

Salam Ukhwah buat semua. semoga mendapat manfaat.


forward these 5 names to muslims, believe me ur biggest problem will be solved Insha Allah.

Ya ALLAH
Ya KARIM
Ya AWWAL
Ya AAKHER
Ya MUJEEB

Isnin, 19 Oktober 2009

Polis Israel tutup Al-Aqsa

Bismillahirahmanirahim..
Polis Israel menutup satu kompleks tempat ketiga tersuci Islam, Masjidil Al Aqsa di Jerusalem, pada 4 Oktober 2009. Mereka juga melepaskan tembakan gas pemedih mata ke penunjuk perasaan Palestin yang memprotes tindakan itu.



"Sembilan orang dirawat di hospital karena cedera ringan. Termasuk akibat kena semburan gas pemedih mata dalam aksi keganasan yang meletus di Bandar Lama Jerusalem," kata para petugas media Palestina, Isnin (5/10).

Israel berkata dua polis cedera dan tiga penunjuk perasaan ditahan. Bulan lepas, 30 orang cedera dalam pemberontakan yang sama berdekatan masjid Al Aqsa dan pihak Palestin memperingatkan kemungkinan terjadi aksi perlawanan baru.

Pasukan keamanan Israel meningkatkan tahap keamanan ketika warga Yahudi melakukan doa untuk hari Pesta Tabernakel di Tembok Barat, bekas sebuah kuil kuno yang dianggap sebagai lokasi tersuci kaum Yahudi, yang terletak dekat kompleks masjid itu.

Gabenor Jerusalem yang dipilih warga Palestin, Adnan Al Husseini berkata, polisi Israel telah melarang masuk ke kompleks masjid Al Aqsa dan Kubah Batu tergantung itu, walaupun sejumlah pelawat telah berada di sana sejak akhir bulan lepas.

Pihak Polis Israel, Micky Rosenfeld menyampaikan warta bahawa kawasan itu ditutup sebagai tindakan berjaga-jaga untuk menghindari rusuhan. Walaubagaimanapun Israel kemudiannya melonggarkan larangan itu, pihak polis hanya mengizinkan warga tua Palestin, perempuan dan kanak-kanak sahaja memasuki kompleks itu.

Tiada ulasan: