Mukadimah

Kita menulis blog untuk tatapan ukhti2 diluar sana. Kita mendoakan segala yang terbaik untuk diri kita diri ukhti2 sekalian. Semoga kekhilafan dapat diperbaiki dan kita menuju ke arah yang diredhai. Kita juga terlalu banyak kesilapan dalam hidup dan pesanan2 di dalam blog ini adalah sebagai peringatan buat diri kita yang jahil ini juga. Sambutlah perkongsian ilmu ini sebagai salam kasih dari kita.

Ku lepaskan sifat mazmumah
Ku pintal iman berkalung indah
Ku hapuskan karat jahiliah
Untuk meraih berkat muslimah
Semoga kau, aku tersimpul ukhwah
Tanda cinta kita kepada Allah


Halaman

salam. Hamba telah memecah belahkan blog hamba kepada 2 bahagian iaitu

blog ini cintaal-aqsa.blogspot.com untuk politik , teknologi etc

blog kedua cintaalaqsa.blogspot.com untuk bicara sains dan islam

dan blog ketiga cinta-al-aqsa.blogspot.com sebagai jurnal peribadi

Salam Ukhwah buat semua. semoga mendapat manfaat.


forward these 5 names to muslims, believe me ur biggest problem will be solved Insha Allah.

Ya ALLAH
Ya KARIM
Ya AWWAL
Ya AAKHER
Ya MUJEEB

Sabtu, 10 Oktober 2009

FCR KHAS DI UPM

Bismillahirahmanirahim..
SEMASA: FCR Khas di UPM

Salam,

Harap disampaikan kepada pergerakan pemuda PAS khususnya di Kelantan supaya dapat membuat sedikit tinjauan perkara pendakyahan kristian..

Salam to all...

Seperti yg kita semua maklum, UPM ialah salah satu IPTA yg dilihat kontroversi dari segi gerakan Kristian selain drp USM Kubang Krian. Sebagai contohnya beberapa bulan lepas ada diberitakan dlm newspaper & internet berkenaan sekumpulan 9 org student UPM & outsider, yg dikatakan ditahan atas sebab menyebarkan agama Kristian di kalangan student Muslim.

Atas kesedaran betapa perlunya langkah Proaktif, maka beberapa ahli Alumni FCR di UPM merancang dengan kerjasama Alumni FCR di IIS untuk menganjurkan satu Training FCR Khas. Training kali ini diedit Khas untuk mengrekrut sekumpulan student UPM from zero hingga mampu berdepan dengan gerakan missionary Kristian, membantu handle golongan murtad & potensi murtad.

Ini bermakna kumpulan student yg bilangannya antara 20-30 org ini bukan saja akan didedah & dilatih dengan ilmu2 ygkita cover dalam topik2 FCR, tapi insyaAllah mereka ini akan terus dilatih dengan FCR Add On yg akan menggabungkan Training Handling Missionary, Handling Murtad & Handling Problematic Muslim.

Program FCR Khas serta FCR Add On ini insyaAllah akan dibuat secara bersistematik & berdisiplin. Mereka yg terlibat hanya yg benar2 bersedia untuk hadir 100% setiap kali Training dibuat. FCR Khas akan dibuat selama 2 hari iaitu hari Ahad 18/10/09 (serentak dengan FCR Fasa 2 di IIS) dan satu tarikh lain.

Manakala dalam setiap Training FCR Add On, selain hujah2 yg digunakan semasa melakukan praktikal, peserta juga akan didedahkan dengan teknik2 ketika berdepan & berdialog dengan missionary, golongan murtad & potensi murtad. Setiap topik dalam Training ini akan mengambil masa antara 3-4 jam. Ini adalah kerana latihan2 ini perlu dibuat dengan teliti.

So, kalau ada sesiapa yg rasa mempunyai kawan yg memenuhi kriteria yg sesuai dengan program di atas, bolehlah contact sy. Program yg akan dibuat di UPM ini sebenarnya ialah program tertutup, tapi disebabkan dalam YG ini semuanya Alumni FCR, that's why lah sy iklankan (dgn izin boss kita di UPM, sis Munirah)...

Tiada ulasan: